Şimdi Araziye Çıkmanın Tam Zamanı



Dacia Duster 4x2 & 4x4


     Renault’un Güvenli Kolları Altında Ürün Yelpazesini Her Geçen Gün Artıran Dacia Duster Modeli İle Crossover-SUV Sınıfında Uygun Rakamı ve Zengin Opsiyon Seçenekleri İle Beğenimi Kazandı. Daciayı Birgün Sevebileceğimi Düşünmemiştim Fakat Evet Evet Kesinlikle Beğenimi Kazandı, Üstelik 29.990 TL Gibi Rekabetçi Bir Başlangıç Rakamı Bu Sınıf Düşünmeyenlerin Bile Aklını Çelebilen Cinsten.


     Ülkemize İlk Etapta 4x2 Seçeneği İle Merhaba Diyen Duster İçin Artık 4x4 Seçeneği de Ambiance ve Laureate Donanım Paketleri İle Bayilerde Satışta, En Baz Versiyonunda Donanım Olarak Klima ve ABS’nin Bile Opsiyon Olması Başlangıç Fiyatının Neden Bu Kadar Uygun Olduğunu Kanıtlıyor Fakat 400TL ye Klima 1200TL ye İse ABS ve Ön Yolcu Hava Yastığı Alınabilmesi Bu Konuyu Fazla Önemsememek Gerektiğini Gösteriyor.

     Sürüş Karakteri Olarak Limitler Aşılmadığı Müddetçe Özellikle Hafif Arazi ve Toprak Yollarda Gayet Keyifli Bir Kullanım Keyfi Sunan Duster’ın İç Mekanı Logan Modellerinden Kesinlikle Farklı Olmalıydı. Cam Açma Kumandaları ve Üç  Kademeli Ayarlanabilen Dört Çeker Kontrol Kumandaları Ön Konsola Entegre Edilirken Arka Cam Kumanda Düğmeleri El Freni’nin Arkasına Konumlandırılmış, Yüksek Donanımlı Versiyonlarda Ahşap Ön Konsol Standart Olarak Kullanılıyor. İç Hacmi Gayet Başarılı Olan Crossover-SUV Duster’ın Dört Çeker Seçeneğinde Bagaj Hacminden Yaklaşık 70 Litre Çalınmış ve 408 Litreye Düşürülmüş Unutmadan Arka Koltukların Yatırılarak Hacmin 1600 Litreye Kadar Genişletilebildiğini Müjdeleyelim.

     Dacia Duster İçin Türkiye'de Otomatik Şanzıman Opsiyonu Sunulmazken 4x4 Seçeneklerinde Altı İleri 4x2 Seçeneklerde İse Beş İleri Manuel Şanzıman Adapte Edilmiş. Rakipleri Daihatsu Terios ve Nissan Juke’u Düşündüğümüzde (Nissan Juke’da 4x4 Seçeneği Bulunmuyor) Rekabetçi  Fiyatı, Renault ve Nissanda’da Kullanılan 1.5 DCİ Motoru, ESP Dahil Zengin Opsiyon Donanımları İle Birinciliği Elinde Bulunduruyor.

     Çok İlgili Olmasalar da Lada Niva Kullanıcı Kesimini Hatta Biraz Daha İleri Giderek "B" Segmentin de Rakamı 30-40 Bin TL’lere Ulaşan Otomobil Kullanıcı Kitlesini Çalacak Diye Düşündüğüm Duster’ın Arazi Kabiliyeti ve Bazı Donanımlar İle Tasarım Özellikleri Üzerine Ar-Ge Yatırımı Yapılsa Caddelerde Gösteriş Adına Satın Alınan Birçok Crossover-SUV’dan Çok Daha Başarılı Olacağından Eminim. Bakalım Dacia Duster’ın Uzun Dönem Testlerinde Karnesine Hangi Notlar Düşülecek Ne Diyelim Bekleyelim ve Hep Beraber Görelim. 

Yazı: Akın DAĞYARAN


Yorumlar