Gerçekten Ateş Parçası mı?

Hyundai Genesis Coupe

     Los Angeles Otomobil Fuarında tanıtımı yapıldığında işte şimdi olmuş dediğim günü hatırlıyorum. Temel olarak Amerika, Asya ve Çin pazarı için geliştirilen Hyundai Genesis Coupe İstanbul Otomobil Fuarının ardından Avrupa ile aynı anda Türkiye’de de satışına başlandı.

     Ülkemizde tek seçenek 2.0 TCI motor ile bayilerde müşteri bekleyen Genesis Coupe’nin yurt dışı pazarında 3.8lt V6 gibi daha güçlü ve yüksek hacimli sofistike motorları da alınabiliyor. Her zaman bir şeylerin eksik olduğunu düşündüğüm Hyundai Coupe modelleri için temel düşüncem arkadan itiş haricinde çok değişmedi, neden bilmiyorum bu otomobillerde malesef ruh yok 90 ların ateşli GTI ları bile şuan beni daha çok heyecanlandırıyor.

     Tasarım harika 6000d/d’de 210Hp’lik güç ve 2000d/d’de 305 Nm’lik tork eğrisi de güzel fakat aktarma neden H-Matic adı verilen 5 ileri yarı otomatik şanzıman ile yapılıyor  ayrıca Getz modellerine benzeyen direksiyon simidi ve bol plastik aksamlı sportif detaylardan yoksun kabini Genesis Coupe gibi bir otomobile hiç yakıştıramıyorum. Hyundai Genesis Coupe’de kullanılan 2.0 TCI Turbo Motor Chrysler ve Mitsubishi’nin  “World Engine” (Dünya Motoru) ismi verilen ortak bir çalışmanın ürünü.

     GEMA (Global Engine Manufactaring) isimli firma tarafında üretilen motor Hyundai bünyesinde Koreli markalar’da da kullanılmaya başlanmış. Mitsubishi Evolation serisi ile aynı alt yapıyı kullanan fakat farklı karakteristik özellikleri ile birbirinden ayrılan ünite aslında çok başarılı fakat bahsettiğimiz gibi eski nesil 5 ileri otomatik şanzıman ile kombine edildiği zaman performansı absorbe eden bir kişiliğe bürünüyor. Eğer tasarımına yakışan bir coupe sürüşü yaşamak istiyor altı silindirli 3.8lt. motoru getirtme imkanınız yoksa şanzımanı manuele çevirip kilitli diferansiyele ihtiyacınız var demektir.

     Her şeye rağmen piyasada 83.000TL gibi rakamlara caddede kendine baktıran bir Coupe olduğu hakkını da yememek lazım tabi. Yani anlayacağınız her zevk kendine özel fakat bence kaderi yine geçmiş modellerden farklı olmayacak ve kendine değer katamadığı için gün gelecek çok komik rakamlara komik ellerde harcanacak.
Yazı:Akın DAĞYARAN

Yorumlar