Sonsuz Başarı

     Toyota Corolla
    
     1966’dan beri aynı isim ile yollarda gezmeye devam eden Toyota Corolla 44 yıllık geçmişine sığdırdığı yaklaşık 35 Milyon adet ile kendilerine yakıştırdıkları sloganları gibi “Dinyanın En Çok Satan Otomobili” rekora imza atıyor.


     Aranızda aynı isimle başka markalar devam etseydi onlarda bu kadar başarılı satış adetlerine ulaşabilirlerdi  gibi eleştirenler olabilir fakat o markaların niçin isim değiştirme gereksinimi duyduklarını hatırlatmak istiyorum! 10. Nesli ile aramıza yeniden katılan Corolla selefinden çok daha modern ve iddialı bir tasarım ile merhaba diyor. Çok kısa bir süre önce hafif makyaj operasyonundan geçen Corolla’nın 1.6 Dual VVT-i 4 ileri otomatik seçeneğini test listemize konu aldım fakat ayrıntılara değinmeden genel olarak araç hakkında bazı ip uçları sunmak istiyorum.

     Japon teknolojisi ve üretkenliğinin en saf örneği olarak gösterdiğim Corolla’nın bu kadar ciddi satış başarısı asla tesadüf değil hemen hemen bütün kullanıcı kesimine hitap eden modeller,  dayanıklılık, ikinci el pazarı Toyota Corolla’nın DNA’sını oluşturuyor. Dört farklı donanım seçeneği ile satılan (Comfort, Elegant, Comfort Extra, Elegant VSC+Xenon) Corolla da Start-Stop ve VSC (Vehicle Stability Control) Gibi Donanımlar yalnızca Elegant ve üst opsiyon listesi ile alınabiliyor. Selefine göre artan boyut ve genişlik uzun yolculuklar için gayet tatminkar seviyelerde 450lt. lik bagaj hacmi ise ne çok geniş ne de dar. Sade ve algılaması kolay kumanda elemanları göze hiç batmıyor ve araç içinde oldukça fazla eşya koyma alanı mevcut unutmadan çift kapak torpido gözü ise çok iyi düşünülmüş ve hayli fonksiyonel. Euro NCAP çarpışma testlerinden beş yıldız alarak ayrılan Corolla yine sınıfında ilk diz hava yastığı opsiyonu ile güvenliğe verdiği önemi kanıtlıyor, sunroof seçeneği hiçbir modelde olmaması büyük bir dezavantaj.

     1598 cc lik DOHC Dual VVT-i  motor kullanılan Corolla’da 6000d’d’de 124Ps güç ve 5200d/d’de 157 Nm tork sunan bir ünite bulunuyor 0-100 Km/h hızlanmasını yaklaşık 11.8 sn’de tamamlayan Corolla karma kullanımda yaklaşık 7.1 lt. yakıt tüketiyor. Geçmişte çok fazla eleştiri konusu olan Multi Mode (M/M) şanzıman yerini geleneksel 4 ileri otomatiğe bırakmış fakat bu da maalesef Corolla’ya dezavantaj olarak dönüyor çünkü tiptronik seçeneği yok ve 4 ileri otm. ne performanslı olmayı başarabiliyor (akselerasyon) ne de ekonomik olmayı. Artan boyutları etkileyici süspansiyon yapısı ve tartışmasız sağlamlığı ile dünya da ve ülkemizde bir numara olan Toyota Corolla bazı eksik donanımlarını göz ardı edersek isminden ve başarısından daha çok bahsettirecek gibi görünüyor.

Yazı Akın DAĞYARAN

Yorumlar