2014 sezonu ile başlayan, Formula 1 düzenlemeleri büyük
ölçüde motor yönetmeliklerini kapsıyor. 2014 itibari ile F1’de egzoz ve frenlerle ısı
olarak ortaya çıkan enerji miktarını harmanlayarak verimliliği optimize eden ERS
(Enerji Geri Kazanım Sistemi) sistemi ile birleştirilmiş Yeni 1.6L V6 Turbo
760Hp motorları göreceğiz.
Yeni geliştirilen motorun maksimum gücü güncel 2.4L V8 ile
aynı olacak fakat selefine oranla %35 daha az yakıt tüketecek. Bunla birlikte motorların çevirebildiği
maksimum devir oranlarında da farklılıklar görülüyor. Mevcut V8 F1, 18.000 d/d
çevirirken V6 F1, 15.000 d/d çeviriyor.
Yeni motorun tanıtımı için konuşma yapan Renault Sport
F1 Başkanı Jean-Michel Jalinier, “Önümüzdeki seneden
itibaren F1’deki en büyük zorluklardan bir tanesi enerji verimliliğini ve yakıt
tasarrufunu en üst düzeye çıkarırken, F1 araçlarından beklenen gücü ve
performansı muhafaza etmeye çalışmak olacak. Renault, söz konusu teknolojiyi
Energy serisi ile otomobillerde öncü niteliğinde kullandı. Motora Energy F1
ismi verildi, çünkü Clio’dan bizim yarış departmanımıza kadar tam bir seri
yaratıldı.” olarak açıklama da bulundu.
Yorumlar
Yorum Gönder
otomobil.blogspot.com