50 yılı aşkın motorsporları tecrübesi olan Fransız otomobil
Üreticisi Renault, önümüzdeki sezon Avrupa’nın bir çok ülkesinde start alacak
Yeni Clio Cup’ı tanıttı.
Renault, 2006 yılından bu yana kullandığı üçüncü nesil Clio
Cup yarış otomobilinin ardından yerini alacak dördüncü jenerasyon otomobil Clio R.S. 200 Turbo EDC üzerine
şekillendirilmiş. 1.6 lt direkt enjeksiyon turbo motor ile pistlerde göreceğimiz
araç güçlü monokok şasi, rollcage ve yüksek hızlarda optimum tutunma sağlayan bir
dizi aerodinamik revizyonlar yaşamış. Öyle ki yeni arka spoyler 193km/s hızda
otomobile 40 kg’a kadar baskı uygulayabiliyor düzeyde.
1.6 litre direkt
enjeksiyonlu turbo motor 4.nesil Clio Cup’da 220 Hp güç sağlarken maksimum 270 Nm
tork değeri sunuyor ayrıca SADEV altı ileri sıralı şanzıman kullanılan
otomobilde vites değişimleri 100 milisaniyede gerçekleşiyor. Direksiyon arkasında
ki kulakçıklarla vites değiştirme opsiyonu da sunan Renault Sport, Eurocup
serisinde bu sistemi standart olarak kullanacak.
Farklı sürüş stillerine göre ayarlanabilir amortisör ve
akslara sahip otomobil AP Racing imzalı 320 mm hava soğutmalı ön diskler ve 4
pistonlu Brembo kaliperlere sahip. Arkalarda ise 260 mm’lik diskler
kullanılmış.
Renault tarafından tasarlanan ve Speedline tarafından
üretilen 17-inçlik jantların kullanıldığı otomobilde Eurocup’ta 20/61-17
Michelin lastikler kullanılacakken diğer ulusal serilerde 21/62-17 ebatlarında
Dunlop lastikler kullanılacak.
Dördüncü nesil Clio Cup yarış otomobilinin yaşam alanında
ise çok fonksiyonlu direksiyon simidi ile tüm gerekli verilerin görüntüleneceği
“Cosworth Electronics” tarafından tasarlanmış renkli bilgi ekranı görev alacak.
Yeni Clio Cup Renault’un Dieppe’de ki Alpine fabrikasında
üretilecek.
Yorumlar
Yorum Gönder
otomobil.blogspot.com