Çek üretici Skoda,
Kodiaq ile başlattığı SUV atağına yeni bir halka daha ekliyor. Tamamen yeni
Skoda Karoq, markanın kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi olarak model
yelpazesinde yerini almaya hazırlanırken, 2018 yılının ilk çeyreğinden itibaren
Türkiye pazarına sunulacak.
Türkiye’de de kısa
bir süre önce satışa sunulan Kodiaq ile, bir yandan model yelpazesini
genişletmeye devam eden, diğer yandan da SUV sınıfına güçlü bir giriş yapan
Skoda, bu hamlesini, tamamen yeni Karoq ile sürdürüyor. Markanın yeni
oluşturduğu SUV tasarım diline uygun olarak duygusal ve dinamik bir görünüm
sunan Karoq, gerçek bir Skoda olduğunu, sunduğu benzersiz iç mekan genişliği,
yeni sürücü destek sistemleri, tamamen LED teknolojisine sahip farları ve bir
Skoda modelinde ilk kez kullanılan dijital gösterge paneli gibi üstünlüklerle
kanıtlıyor.
Güçleri 115 ile 190
PS arasında değişen ve dördü yeni toplamda 5 motor seçeneğiyle donatılacak
Karoq, yine tipik bir Skoda olarak, VarioFlex sistemli arka koltuklar, bagaj
kapağının eller serbest şekilde açılabilmesine olanak sağlayan “sanal pedal”
gibi şık fikirleri bünyesinde barındıracak.
“1.6 litre
dizel/otomatik Türkiye pazarında büyük ilgi çekecek“
Skoda’nın, otomotiv
pazarının en hareketli, en dinamik markalarından biri olduğunu belirten Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel
“Hem Avrupa hem de Türkiye’de SUV tipi
araçlara ilgi ve talep durmaksızın artıyor. 2006’da
yüzde 5.5 olan SUV’ların payı, 2016 yüzde 15’i aşmış durumda. C-SUV’ların payı
ise yüzde 53 civarında. Tamamen yeni bir araç olan Karoq, isimlendirme açısından da ilk SUV
modelimize uyum sağlıyor ve SUV yelpazemizin bir üyesi olduğunu kanıtlıyor.” dedi.
Senyücel, “Bu
yılın son çeyreğinde kademeli olarak dünyada satışa sunulacak Karoq’u, 2018
yılının ilk çeyreğinde Türkiye pazarına getirme planları yapıyoruz. SUV
sınıfındaki bu çeşitliliğimiz, markamızın pazardaki yükselen grafiğine çok
büyük katkılar yapacağına inanıyoruz. Yeni motor gamında farklı tüketici
beklentilerini karşılayacak alternatifler sunacak Yeni Skoda Karoq, özellikle
Türkiye pazarında yoğun ilgi görecek 1.6 TDI 115 PS dizel motor ve 7 ileri DSG
seçeneği ile ilgi çekecek.” şeklinde konuştu.
Belirgin tasarım dili
Tamamen yepyeni bir
otomobil olan Skoda Karoq, duygusal ve dinamik tasarımın yanı sıra kristalden
esinlenilmiş sayısız unsurlarla markanın tasarım dilinin son temsilcisi
durumunda.
Keskin geometrik
şekilli farlarla üç boyutlu bir görünüm sunan aracın ön bölümü, güvenlik ve
sağlamlığı ifade ederken, “Ambition” donanım seviyesinden itibaren full-LED
teknolojili farlarla sunuluyor. LED farlar, aynı zamanda yol ve ışık durumuna
göre yahut karşıdan bir araç gelmesi halinde otomatik olarak farların şiddetini
ayarlayan “Dinamik Işık Asistanı” da bulunuyor. Bu sistem, silecekler
çalıştığında da farları otomatik olarak açıyor.
Ana far grubunun alt
kısmında bir bant gibi yer alan lambalar ise, hem sinyal hem de gündüz sürüş
farları olarak ikiz fonksiyona sahip. Yine tamamen LED teknolojili olan ve
“viraj fonksiyonu”na da sahip sis lambaları ise farların altında yer alıyor.
Krom kaplı radiator ızgarası da, aracın tipik bir Skoda olduğunu ortaya
koyuyor.
Yandan bakıldığında
ise uzun dingil mesafesi, iç mekanın genişliği hakkında kolayca fikir sahibi
olunmasını sağlıyor. Aracın arkaya doğru alçalan tavanı ise, D-sütunu ve sivri
arka kısımla görsel olarak uzatılmış. Skoda’nın tipik SUV tasarım unsurlarından
biri olan şişkin çamurluklar ise, Karoq’a güçlü görünüm kazandırıyor.
Aracın arka kısmında
kullanılan yatay çizgiler ise, gövdenin genişlik algısını güçlendiriyor. LED
teknolojili arka stop lambaları, iki parçaları olarak tasarlanmış: Dış kısım
arka çamurluğa gömülü ve onun bir parçasıymış gibi dururken, iç kısım da bagaj
kapağına entegre olmuş. Ve elbette, Bir Skoda klasiği olarak, stop lambalarında
“C” şeklini görmek mümkün.
Karoq’ta, donanım
paketi seçeneklerine gore standart 16 veya 17 inç’lik üç farklı tasarımlı jant
kullanılırken, isteğe bağlı 17, 18 ve 19 inçlik alaşım jantlar da bulunacak.
Araç 4.382 mm
uzunluğa, 1.841 mm genişliğe ve 1.605 mmyüksekliğe sahip. Böylelikle iç mekanda
arka koltuktakilere 69 mm’lik bir diz mesafesi sunuluyor. 2.638 mm’lik uzun
dingil mesafesi (dört tekerlekten çekişli versiyonda 2.630 mm) Karoq’a yolda
konforlu bir sürüş sağlarken, iç mekanın da cömertçe şekillendirilmesine olanak
tanımış.
521 litrelik bagaj
kapasitesi, arka koltukların yatırılmasıyla 1.630 litreye yükseliyor. Üç
bağımsız arka koltuktan oluşan “VarioFlex” sistemi, tüm koltukların tamamen
çıkarılmasına olanak tanıyor. Böylelikle Karoq, 1.810 litre bagaj hacmine sahip
bir araca dönüşüyor.
Marka için ilk:
Dijital panel
Karoq, iç mekan
genişliğinin yanı sıra en son teknolojik unsurları, aracın pratiklik ve
fonksiyonelliğini ön plana çıkaran ekipmanlarıyla da dikkat çekici.
Ön farları ve arka
stop lambalarında LED teknolojisinin kullanıldığı Karoq’un iç mekanı da, aynı
teknolojiye sahip ve 10 renk seçeneği bulunan ambians ışıklarıyla donatılmış.
Bununla birlikte tamamen dijital gösterge paneli de, ilk kez bir Skoda
modelinde kullanılmaya Karoq
ile başlıyor. Bu sayede sürücü, dört farklı seçenekten birini tercih ederek,
kendi bilgi ekranını oluşturabiliyor. Tüm bu ayarlar ve tercihler de, MIB adı
verilen (Modüler Bilgi Matrisi) ekranda
kolaylıkla yapılabiliyor. MIB sistemi aracılığıyla ayrıca müzik sistemi,
telefon, Sürücü Destek Sistemleri (Şerit Asistanı, Ön Bölge Asistanı gibi) veya
aracın durumuna ilişkin ayarlara da ulaşılabiliyor. Bu panel, bir tablet
bilgisayar ekranı gibi rahatça kullanılabiliyor.
Bununla birlikte orta
konsolda yer alan “Telefon kutusu” (Phonebox), akıllı telefon ve diğer
teknolojik araçların şarj edilmesini sağlıyor. Karoq’ta ayrıca isteğe bağlı
olarak alınabilecek ısıtmalı direksiyon simidi ve ısıtmalı arka koltuklar,
sürücünün araçla ilgili kendi tercihine uygun yaptığı tüm ayarları hafızasında
tuman programlanabilir anahtar da var.
Farklı motor seçenekleri
Skoda Karoq’ta ikisi
benzinli ve üçü de dizel olmak üzere toplam 5
farklı motor seçeneği bulunacak. Benzinlilerin her iki ve dizellerin de
iki tanesi tamamen yeni.
Benzinli motorlar 1.0
lt (115 PS) ve 1.5 lt (150 PS) seçeneklerinden oluşurken, yeni 1.6 lt (115 PS)
ve 2.0 lt (150 PS) dizeller de dikkat çekiyor. Son dizel motor seçeneği ise 2.0
lt (190 PS). En güçlü dizel motor dışında kalan tüm motorlar, 6 ileri manuel ya
da 7 ileri DSG otomatik vites kutusu seçenekleriyle sunuluyor. 190 PS’lik dizel motorsa standart olarak dört
tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri DSG otomatik şanzıman ile satılacak.
Ayrıca 1.5 lt TSI
benzinli motor, silindir kapama teknolojisine sahip ve ayrıca 4x4 çekiş sistemi
ve DSG otomatik şanzıman seçeneğine sahip olacak. Yine tüm motorlar, yakıt
tüketiminin düşürülmesi amacıyla start-stop ve fren enerjisi geri kazamın
teknolojileriyle donatılmış.
En zorlu koşullara
göre geliştirilmiş ve sınıfında örnek oluşturacak bir şasiye sahip Karoq’un 1.5
lt ve 2.0 lt motorlu versiyonlarında, isteğe bağlı olarak Ambition donanım
seçeneğinden itibaren “Sürüş Modu Seçimi ve Dinamik Şasi Kontrol” sistemi de sunuluyor.
Bu sayede yol koşullarına gore sürücü “Normal”, “Sport”, “Eco”, “Individual”
(Kişisel) ve “Snow” (Kar-4x4 versiyonda) modlarından birini seçerek, aracın
performansını ve tepkilerini değiştirebiliyor.
Teknolojik ve pratik
unsurlar
Yeni Karoq, son
teknolojiye sahip sürüş destek sistemlerini de sunuyor. Bunlar arasında Park
Yardımcısı, Şerit Asistanı, Trafik İşareti Tanıma, Tehlike Asistanı, Kör Nokta
Uyarısı, Uyarlanabilir Hız Sabitleyici, Ön Bölge Asistanı gibi konfor ve
güvenliği artıran unsurlar var.
Bununla birlikte Amundsen
eğlence sisteminde, araç içinde kesintisiz iletişim imkanı sağlayan wi-fi
bağlantısının yanı sıra, bazı fonksiyonları ekrana dokunmaksızın sadece el
hareketleriyle kontrol etmeye yarayan “Gesture Control” özelliği de, Karoq ile
sunulan ilginç donanımlar arasında bulunuyor.
Kaynak: https://www.pistonkafalar.com
Dizel ve oldukça ergonomik yapısından dolayı en çok tercih ettiğim araç
YanıtlaSil